Case beskrivelse

Mobil affalds app

Hovedform√•let med Skidt App er at tilbyde k√łb af till√¶gsydelser. Det sekund√¶re form√•l er at tilbyde en samlet tilgang til flere informationstjenester, der sk√łnnes at have umiddelbar v√¶rdi for kunder hos Aalborg Forsyning, Renovation. Overordnet er hensigten at tilbyde en nem adgang til oftest benyttede funktioner, direkte i h√•nden p√• brugeren, og det p√• en m√•de, der udnytter styrkerne i den mobile platform. Skidt App er tilg√¶ngelig p√• flere platforme. Som native app kan Skidt App downloades til iOS via Apple App Store samt Android via Google Play. Som web-app er Skidt App tilg√¶ngelig som mobil-optimeret HTML5 websted.

Skidt App er udviklet af OnlineCity for Open Experience til Aalborg Forsyning, Renovation.

Mo­bil be­ta­ling

 

Den cen¬≠tra¬≠­le funk¬≠tion i Skidt App er k√łb af ek¬≠­stra af¬≠hent¬≠­ning af da¬≠­grenova¬≠tion. Vha. den¬≠­ne funk¬≠tion kan bor­ge­ren be¬≠ta¬≠­le for at f√• en ek¬≠­stra s√¶k af¬≠­fald med, n√•r da¬≠­grenova¬≠tio­nen af¬≠hen¬≠tes.
 
Rent tek¬≠­nisk gen¬≠­nem¬≠­f√ł¬≠rer man via Skidt App et k√łb af den ek¬≠­stra af¬≠hent¬≠­ning, og f√•r her­¬≠­ved op¬≠lyst en unik kode. Ko¬≠­den skri­ves p√• en sed¬≠­del, der s√¶t¬≠tes p√• den ek¬≠­stra s√¶k af¬≠­fald. N√•r da¬≠­grenova¬≠tio­nen af¬≠hen¬≠tes kan skral¬≠­de¬≠­m√¶nd va¬≠li¬≠­de¬≠re ko­den og her­¬≠­ved be¬≠kr√¶f¬≠te, at den ek¬≠­stra s√¶k er k√łbt og be¬≠talt.
 
Skidt App un¬≠­der¬≠­st√łt¬≠ter to be¬≠ta¬≠lings­¬≠­m√•¬≠­der: Kre¬≠­dit¬≠­kort¬≠­be¬≠ta¬≠ling samt tak¬≠­se¬≠ret SMS. Kre¬≠­dit¬≠­kort¬≠­be¬≠ta¬≠ling gen¬≠­nem¬≠­f√ł¬≠res p√• sam¬≠­me m√•de, som man ken¬≠­der det fra han¬≠­del p√• net­¬≠tet - man ind¬≠ta¬≠­ster sine kor¬≠top¬≠lys¬≠­nin¬≠­ger og god¬≠ken¬≠­der be¬≠ta¬≠lin¬≠­gen. Be¬≠ta¬≠ling vha. tak¬≠­se¬≠ret SMS be¬≠ty¬≠­der, at be¬≠l√ł¬≠­bet for den ek¬≠­stra af¬≠hent¬≠­ning l√¶g¬≠­ges p√• en SMS, og opkr√¶¬≠ves over te¬≠le¬≠­fon¬≠reg¬≠­nin¬≠­gen.
 
Skidt App be¬≠¬≠­nyt¬≠ter et ek¬≠¬≠­stra lag af sik¬≠ker¬≠hed for at be¬≠¬≠­skyt¬≠te mod mis¬≠¬≠­brug. For at kun¬≠¬≠­ne gen¬≠¬≠­nem¬≠¬≠­f√ł¬≠re k√łb skal man s√•­le­des - f√łr­ste gang tje­ne­sten be­nyt­tes - ind¬≠ta¬≠¬≠­ste mo¬≠¬≠­bilnum¬≠¬≠­mer og der¬≠ef¬≠ter en ak¬≠ti¬≠ve¬≠rings­¬≠¬≠ko¬≠¬≠­de, der sen¬≠¬≠­des pr. SMS til det ind¬≠ta¬≠ste¬≠¬≠­de mo­bil num¬≠¬≠­mer.


 

Henteordning

 

I Skidt App kan man li­ge­le­des se da­to­er og f√• et over­blik over af¬≠hent¬≠­ning af pa¬≠pir/pap samt sm√•t br√¶nd­bart p√• ens bop√¶l. Ka¬≠­len¬≠­de¬≠ren kan hen¬≠tes ved at ind¬≠ta¬≠­ste og s√łge ef¬≠ter af¬≠hent¬≠­nings­¬≠ka¬≠­len¬≠­der for en spe¬≠ci¬≠­fik adres¬≠­se. Man kan ogs√• be¬≠­nyt¬≠te sig at mo¬≠­bil¬≠te¬≠le¬≠­fo¬≠­nens ind¬≠­byg¬≠­ge¬≠­de GPS og star¬≠te en s√łg¬≠­ning ba¬≠­se¬≠ret p√• mo¬≠­bil¬≠te¬≠le¬≠­fo¬≠­nens lo¬≠ka¬≠tion.
 
N√•r man har fun¬≠­det frem til den √łn¬≠­ske¬≠­de ka¬≠­len¬≠­der til­¬≠­by¬≠­der Skidt App, at man kan down¬≠lo¬≠a¬≠­de ka¬≠­len¬≠­de¬≠ren og l√¶g¬≠­ge af¬≠hent¬≠­nings­¬≠­da¬≠to¬≠er¬≠­ne ind i mo¬≠­bil¬≠te¬≠le¬≠­fo¬≠­nens ind¬≠­byg¬≠­ge¬≠­de ka¬≠­len¬≠­der-ap¬≠pli¬≠ka¬≠tion. P√• den m√•de kan man b√•de s√¶t¬≠te alar¬≠­mer med p√•­¬≠­min¬≠­del¬≠­se om at g√łre af¬≠­fald klar til af¬≠hent¬≠­ning samt syn¬≠kro¬≠­ni¬≠­se¬≠re med an­dre tje­ne¬≠­ster i ‚Äúsky¬≠en‚ÄĚ. Hvis man be¬≠­nyt¬≠ter en Goog¬≠­le-kon¬≠to kan man f√• af¬≠hent¬≠­nings­¬≠ka¬≠­len¬≠­de¬≠ren ud p√• de √łv¬≠ri¬≠­ge plat¬≠­for¬≠­me og en¬≠he¬≠­der man be¬≠­nyt¬≠ter.
 
Hen¬≠te¬≠o¬≠rd¬≠­nin¬≠­gen til­¬≠­by¬≠­der ogs√• mu¬≠lig¬≠hed for at til­¬≠­mel¬≠­de sig SMS-tje¬≠­ne¬≠­ste. Der ind­ta­stes mo¬≠­bilnum¬≠­mer, og man vil frem¬≠over mod¬≠ta¬≠­ge en SMS da¬≠­gen f√łr af¬≠hent¬≠­ning.


 

Genbrugspladser

 

Skidt App in¬≠­de¬≠hol¬≠­der en over¬≠­sigt af gen¬≠­brugs­¬≠­plad¬≠­ser, hvor bru¬≠­ge¬≠ren har mu¬≠lig¬≠hed for at skif¬≠te mel¬≠lem li¬≠­ste- el¬≠­ler kort-ba¬≠­se¬≠ret vis¬≠­ning. I liste¬≠­vis¬≠­ning sor¬≠te¬≠res gen¬≠­brugs­¬≠­plad¬≠­ser¬≠­ne au¬≠to¬≠­ma¬≠tisk ef¬≠ter af¬≠­stand til bru¬≠­ge¬≠rens nu¬≠v√¶¬≠ren¬≠­de lo¬≠ka¬≠tion, ba¬≠­se¬≠ret p√• in¬≠­put fra mo¬≠­bil¬≠te¬≠le¬≠­fo¬≠­nens GPS.
 
For den en¬≠kel¬≠te gen¬≠­brugs­¬≠­plads vi¬≠­ses in¬≠­for¬≠­ma¬≠tion om de ty¬≠­per af¬≠­fald, der kan af¬≠le¬≠ve¬≠res p√• plad¬≠­sen, for¬≠u¬≠­den prak¬≠tisk in¬≠­for¬≠­ma¬≠tion om adres¬≠­se, √•b¬≠­ning¬≠sti¬≠­der samt kon¬≠tak¬≠top¬≠lys¬≠­nin¬≠­ger. Sidst men ikke mindst kan bru¬≠­ge¬≠ren des¬≠u¬≠­den hen¬≠te en ru¬≠te¬≠vej¬≠­led¬≠­ning til n√¶r­me­ste gen­brugs­plads, der ge¬≠­ne¬≠re¬≠res ud fra bru¬≠­ge¬≠rens nu¬≠v√¶¬≠ren¬≠­de lo¬≠ka¬≠tion. Ru¬≠te¬≠vej¬≠­led¬≠­nin¬≠­gen √•b¬≠­nes au¬≠to¬≠­ma¬≠tisk i mo¬≠­bil¬≠te¬≠le¬≠­fo¬≠­nens kort-ap¬≠pli¬≠ka¬≠tion. Hvis mo¬≠­bil¬≠te¬≠le¬≠­fo¬≠­nen til­¬≠­by¬≠­der ‚Äúturn-by-turn‚ÄĚ navi¬≠­ga¬≠tion kr√¶¬≠ver det s√•­¬≠le¬≠­des kun et par klik at bli¬≠ve gu¬≠i¬≠­det di¬≠rek¬≠te til en gi¬≠ven gen¬≠­brugs­¬≠­plads.


 

 

Kampagnevideo

Det siger kunden

Jeg har igennem flere √•r arbejdet sammen med OnlineCity, og det er min oplevelse, at de altid griber udviklingsopgaver an p√• en seri√łs og professionel m√•de, og leverer god kvalitet i forhold til den plan og kravspecifikation, der er udarbejdet. De er i stand til at kombinere bred udviklingskompetence med nye kreative ideer til funktioner og deres implementering
 

Claus Holmen - Direkt√łr

 

Andre cases

Bliv ringet op



Send anmodning
Kontakt os